Companyes i companys,
Com ben segur sabeu, el col·lectiu de biblioteques del nostre municipi (tècniques auxiliars i bibliotecaris) està secundant molt significativament la vaga convocada a nivell territorial. El seguiment ha estat ampli alguns dies i ha provocat el tancament de biblioteques clau per a la ciutat, evidenciant un profund i generalitzat malestar que fa massa temps que s'arrossega.
Les reivindicacions d'aquest col·lectiu són totalment legítimes i urgents: la dignificació de les seves condicions laborals i el seu dret a la conciliació, el reconeixement del grau professional d'acord amb la seva important tasca i el compliment de destí que els correspon, i una solució real al desgast crònic per la manca de recursos pel manteniment dels edificis i de personal.
Davant d'aquesta situació, des d'aquesta secció sindical hem instat immediatament l'Ajuntament a convocar el grup de treball o la mesa sectorial corresponent per reconduir el conflicte per la via del diàleg. Malauradament, la resposta inicial de l'Administració ha estat emparar-se en el fet que el sindicat convocant de la vaga, la CGT, no té representació al nostre comitè.
Des de La Intersindical considerem que aquesta postura és irresponsable. Més enllà de qui hagi signat formalment la convocatòria, el seguiment de la plantilla demostra que el conflicte local és real, ens afecta directament i cal entomar-lo de forma immediata. El tancament d'un servei públic tan essencial no es pot respondre amb evasives.
Exigim que es reuneixi el grup de treball d'anàlisi de les condicions laborals per fixar un full de ruta clar, amb terminis concrets. El que avui afecta biblioteques és el reflex de problemàtiques retributives i manca de recursos materials i personals que afecten molts altres sectors de l'Ajuntament.
Mostrem tot el nostre suport i solidaritat a les companyes i companys de biblioteques en la seva lluita, que també és la de tots i totes per un servei públic digne i de qualitat. Continuarem insistint perquè RH s'assegui a la taula amb voluntat real d'arribar a acords.
El dijous, 18 de juny, hem convocat una assemblea sectorial de biblioteques al CC de Sant Josep a les 14.30 h i fins a les 16 h. per informar, establir estratègies i consensuar les reivindicacions amb el col·lectiu. Recordeu fitxar amb el 90 a la sortida i l'entrada del vostre lloc de treball per assistir-hi.
Us mantindrem informats de qualsevol novetat.
La lluita d'una és la lluita de totes!
Intersindical
https://intersindical-lh.blogspot.com/
Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat
Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada