Pàgines

dimarts, 16 de juny del 2026

Suport Biblioteques


Uploaded Image

Companyes i companys,

Com ben segur sabeu, el col·lectiu de biblioteques del nostre municipi (tècniques auxiliars i bibliotecaris) està secundant molt significativament la vaga convocada a nivell territorial. El seguiment ha estat ampli alguns dies i ha provocat el tancament de biblioteques clau per a la ciutat, evidenciant un profund i generalitzat malestar que fa massa temps que s'arrossega.
Les reivindicacions d'aquest col·lectiu són totalment legítimes i urgents: la dignificació de les seves condicions laborals i el seu dret a la conciliació, el reconeixement del grau professional d'acord amb la seva important tasca i el compliment de destí que els correspon, i una solució real al desgast crònic per la manca de recursos pel manteniment dels edificis i de personal.
Davant d'aquesta situació, des d'aquesta secció sindical hem instat immediatament l'Ajuntament a convocar el grup de treball o la mesa sectorial corresponent per reconduir el conflicte per la via del diàleg. Malauradament, la resposta inicial de l'Administració ha estat emparar-se en el fet que el sindicat convocant de la vaga, la CGT, no té representació al nostre comitè.
Des de La Intersindical considerem que aquesta postura és irresponsable. Més enllà de qui hagi signat formalment la convocatòria, el seguiment de la plantilla demostra que el conflicte local és real, ens afecta directament i cal entomar-lo de forma immediata. El tancament d'un servei públic tan essencial no es pot respondre amb evasives.
Exigim que es reuneixi el grup de treball d'anàlisi de les condicions laborals per fixar un full de ruta clar, amb terminis concrets. El que avui afecta biblioteques és el reflex de problemàtiques retributives i manca de recursos materials i personals que afecten molts altres sectors de l'Ajuntament.
Mostrem tot el nostre suport i solidaritat a les companyes i companys de biblioteques en la seva lluita, que també és la de tots i totes per un servei públic digne i de qualitat. Continuarem insistint perquè RH s'assegui a la taula amb voluntat real d'arribar a acords.
El dijous, 18 de juny, hem convocat una assemblea sectorial de biblioteques al CC de Sant Josep a les 14.30 h i fins a les 16 h. per informar, establir estratègies i consensuar les reivindicacions amb el col·lectiu. Recordeu fitxar amb el 90 a la sortida i l'entrada del vostre lloc de treball per assistir-hi.
Us mantindrem informats de qualsevol novetat.

La lluita d'una és la lluita de totes!


Intersindical

https://intersindical-lh.blogspot.com/

Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat 

Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat




Uploaded Image


dimarts, 9 de juny del 2026

El teletreball arriba, per fi!


Uploaded Image

Hola,  companyes i companys,
 
Volem començar amb un agraïment a l’Ajuntament per facilitar el teletreball, a tot aquell personal que disposés de mitjans per dur-ho a terme des de casa seva, davant les restriccions de mobilitat per la visita papal a Catalunya.

Uploaded Image
 
Us recordem que si no teníeu autoritzat el teletreball, però disposeu d’un portàtil que us permet realitzar la feina des de casa, podeu crear una comissió de servei pel dia d’avui i demà per 7h 11’, la jornada habitual de treball.
 
D’altra banda, amb 8 mesos de retard, per fi, ahir 8 de juny, ens vam reunir com a Comissió de Teletreball.
Com a resum, de les 610 sol·licituds de l’edició d’enguany, es van acceptar 468. D’aquestes, un 73% són dones i un 27% són homes.
 
Sobre el nombre de dies, el gruix està en dos dies de teletreball amb 229 persones, seguit d’un dia amb 178 persones i tres dies amb 50 persones. La resta corresponen a 4 o 5 dies i d’ús ocasional de la modalitat de teletreball.
 
El gruix de persones per Àrea és el de Seguretat i Govern Intern amb 157 persones, seguit de Ciutat de Drets amb 101 persones, Qualitat Urbana amb 89 i Ciutat Transformadora amb 53.
 
Pel que fa a la nova edició el procés, obert només al personal que no fa teletreball i que és susceptible de fer-ne, unes 220 persones treballadores, és:
 
 
El personal que actualment està en teletreball, continua amb el mateix. Els Serveis podran valorar si cal fer algun canvi, ajustament, en els dies de teletreball, per tal que les persones que hi tenen dret també puguin accedir a aquesta modalitat.
  
Algunes novetats:
 
El teletreball només computarà 7 hores i 11 minuts, la jornada habitual. Si alguna persona treballadora necessita més temps de treball, el seu, la seva, responsable farà servir els mecanismes d’atorgament habilitats a l’efecte, com ara Comissions de Servei, etc.
La tarda de la jornada gran, s'haurà de fer de manera presencial.

L’accés al teletreball:
El personal ha de portar 1 any al Servei on sigui o bé tenir funcions anàlogues a les que desenvolupa habitualment per un període que completi l’any que es demana.
 

Us seguirem informant.



Intersindical

https://intersindical-lh.blogspot.com/

Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat 

Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat




Uploaded Image


dimecres, 3 de juny del 2026

Davant de les restriccions a la mobilitat, millor fem teletreball


Uploaded Image



Hola, companyes i companys,


Des de La Intersindical, i davant les restriccions a la mobilitat previstes amb motiu de la visita del Papa a Catalunya, volem manifestar la necessitat d’adoptar mesures extraordinàries que minimitzin l’impacte en la jornada laboral dels treballadors i treballadores municipals.
En aquest context, hem demanat per correu electrònic als responsables municipals i els hi proposem també mitjançant aquest comunicat, que l’Ajuntament faciliti i promogui el teletreball per a aquells llocs de treball que ho permetin tècnicament i funcionalment, com a mesura preventiva i d’organització responsable. Aquesta iniciativa contribuiria a:
  • Garantir la continuïtat del servei públic en condicions òptimes.
  • Evitar desplaçaments innecessaris en un període amb més que previsibles dificultats de mobilitat.
  • Afavorir la conciliació personal i laboral dels treballadors i treballadores municipals.
  • Reduir possibles incidències derivades de retards o impossibilitat d’arribar al lloc de treball.
Considerem que aquesta mesura, ja implementada amb èxit en altres situacions excepcionals, s’ajusta a criteris d’eficiència, prevenció i responsabilitat institucional.
Així mateix, recordem als responsables municipals, que el Ministeri de Treball, govern central, va enviar ahir dimarts, a les Delegacions de Govern afectades una recomanació per a la utilització del treball a distància, teletreball, per afavorir la seguretat de les persones treballadores, reduir els desplaçaments innecessaris i contribuir al normal desenvolupament dels serveis i activitats econòmiques durant la celebració dels actes previstos.
Per tot això, instem l’Ajuntament a adoptar amb urgència les disposicions necessàries per habilitar el teletreball durant els dies afectats per les restriccions de mobilitat, assegurant-ne l’aplicació amb criteris clars i equitatius.
 
La Intersindical resta a disposició per col·laborar en la definició i seguiment d’aquestes mesures.


Intersindical

https://intersindical-lh.blogspot.com/

Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat 

Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat



Uploaded Image


dimecres, 20 de maig del 2026

Les dades d'una realitat incòmoda.


Uploaded Image
Aquesta Secció de la Intersindical vol manifestar la nostra preocupació davant la gravetat dels fets denunciats recentment pels companys de CCOO i UGT respecte a la provisió de llocs de treball a la cúpula d'aquesta corporació. La denúncia de decrets d'urgència, signats de manera exprés per obrir comissions de serveis com a pas previ, amb terminis de només 4 dies per ocupar llocs d'alta responsabilitat, no és un fet aïllat ni un simple descuit administratiu: és la punta de l'iceberg d'un model insostenible.
Us traslladem aquest treball de recerca que hem fet i que ens mostren com els pressuposts i el Catàleg de Llocs de Treball delaten una realitat sagnant: una piràmide completament hipertrofiada a la part alta a base de llocs escollits "a dit", per Lliure Designació, mentre es sotmet la trinxera operativa i assistencial de les oficines i barris a una asfíxia crònica.
La hipertròfia de la cúpula: L'excepció de la Lliure Designació feta norma.
A l'Hospitalet, la Lliure Designació (LL.D.) —que en el dret administratiu hauria de ser un mecanisme de reserva absoluta per a l'alta habilitació nacional o la gerència executiva d'alta direcció— s'ha utilitzat per tota la línia professional de l'escala de comandaments superior:
De les 23 places de Cap de Servei (CD 28) existents a tot l'Ajuntament de l'Hospitalet, totes 23 es proveeixen a dit.
A sobre, el nostre Catàleg manté blindades 27 places de "Tècnics Assessors" i Coordinadors. 
Si comparem amb altres ciutats, catalanes i de l'Estat veiem aquest model hipertrofiat:

    Taula 1: comparativa per municipi, plantilla i places de direcció, comandament i assessoria tècnica escollida per Lliure Designació.         
Municipi
Places Totals Plantilla (RLT)
Places de Direcció, Comandament i Assessoria Tècnica a Dit (LL.D.)
% de la Plantilla 
Forma de Provisió de Caps i Assessors Tècnics
Sabadell
1.848
4
0,21%
Concurs de Mèrits / Concurs Específic. 
Burgos
1.392
3
0,21%
Concurs Específic 
Terrassa
1.950
5
0,25%
Concurs de Mèrits 
Barcelona
12.000
75
0,62%
Concurs (Mèrits o Específic)
Granollers
515
4
0,77%
Concurs o provisió ordinària
 L'HOSPITALET
1.627
66
4,05%
Lliure Designació

L'Hospitalet és la ciutat de més de 50.000 habitants amb la densitat de població més alta d'Europa. Els nostres barris no necessiten més caps i assessors tancats en despatxos i nomenats a lliure designació; el que urgeix és personal administratiu, educadors, informadors, treballadors socials, inspectors, tècnics de gestió, agents de la guàrdia urbana i personal subaltern a peu de carrer, capaços d'atendre directament els veïns i d'agilitzar la tramitació d'expedients.
Els indicadors socioeconòmics de barris com la Florida, Collblanc, Pubilla Cases o les Planes reflecteixen les taxes de pobresa estructural, exclusió i vulnerabilitat més greus de tot Catalunya. És sobretot en aquesta trinxera social —anomenada Samontà— i, per extensió, a tota la ciutat, on es pateix una manca de mans absolutament crònica i alarmant.
Mentre el volum de gestió diària i la complexitat als nostres barris creix, la despesa pública destinada a dotar la base operativa i l'atenció directa es manté a la cua de tot l'Estat. Aquest Ajuntament sembla incapaç de revertir aquesta situació, fet que sotmet la plantilla de base a un estrès intolerable, especialment en les àrees més sensibles de la gestió municipal:

    Taula 2: comparativa per municipi, població, places de la plantilla municipal, ràtio per habitant i inversió.    

 Municipi
Població 
Places Plantilla
Ràtio Personal (x 1.000 hab.)
Inversió Capítol 1 per Habitant  
 Terrassa
225.000
1.950
8,59
310 €
 Sabadell
218.000
1.848
8,46
315 €
 Granollers
63.000
515
8,17
312 €
 Burgos
175.000
1.392
7,95
589 €
 Valladolid
300.000
2.350
7,83
384 €
 Còrdova
320.000
2.400
7,50
415 €
 L'HOSPITALET
300.000
1.627
5,42
178 €
    Taula 3: comparativa per municipi i inversió que fa en serveis socials.           

 Municipi
Inversió en Serveis Socials
 Terrassa
114 € / hab.
 Sabadell
108 € / hab.
 Valladolid
102 € / hab.
 Burgos
94 € / hab.
 L'HOSPITALET
69 € / hab.
    *Aquestes dades han sigut extretes dels documents pressupostaris oficials, les Relacions de Llocs de Treball (RLT) aprovades pels respectius Plens municipals, i les dades de població de l'INE.

Els treballadors municipals de base ja ho sabíem, però veure les dades objectives ens reafirma en un diagnòstic que és majoritari entre la plantilla municipal: els nombres són esfereïdors, però ho és encara més la dura realitat que es pateix a molts barris de la ciutat. No podem continuar suportant sobre les nostres esquenes la responsabilitat d'un servei públic col·lapsat per decisions que prioritzen els despatxos per sobre de la base.
Davant d'aquesta situació d'asfíxia intolerable, des de la Intersindical fem una crida urgent a la reacció i a la unitat de tota la plantilla:
L'estat d'estrès, la sobrecàrrega de treball i l'ansietat que patim diàriament a les oficines, serveis socials i a la resta de departaments de la casa no són percepcions individuals: són el resultat directe d'aquesta mancança crònica de personal. L'enquesta de riscos psicosocials és la nostra eina legal per deixar constància oficial d'aquesta realitat. Convidem tota la plantilla a respondre-la de manera massiva, transparent i contundent. 

Les dades estan sobre la taula i el diagnòstic està fet. Ara cal passar a l'acció. Cap canvi vindrà dels despatxos si no es conquereix des de la base. Necessitem la implicació activa de tots els treballadors i treballadores de l'Ajuntament de l'Hospitalet en les pròximes assemblees i mobilitzacions que es convoquin.

Només una plantilla unida, organitzada i mobilitzada serà capaç de tombar aquest model, exigim una inversió real en personal i la millora de les nostres condicions laborals i de salut. 

Per la dignitat dels serveis públics, per la salut de la plantilla i per la fi de la dedocràcia.
IMPLICA'T, PARTICIPA I MOBILITZA'T!


Uploaded Image



Intersindical

https://intersindical-lh.blogspot.com/

Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat 

Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat


Uploaded Image