Hola, companyes i companys,
Des de La Intersindical, i davant les restriccions a la mobilitat previstes amb motiu de la visita del Papa a Catalunya, volem manifestar la necessitat d’adoptar mesures extraordinàries que minimitzin l’impacte en la jornada laboral dels treballadors i treballadores municipals.
En aquest context, hem demanat per correu electrònic als responsables municipals i els hi proposem també mitjançant aquest comunicat, que l’Ajuntament faciliti i promogui el teletreball per a aquells llocs de treball que ho permetin tècnicament i funcionalment, com a mesura preventiva i d’organització responsable. Aquesta iniciativa contribuiria a:
- Garantir la continuïtat del servei públic en condicions òptimes.
- Evitar desplaçaments innecessaris en un període amb més que previsibles dificultats de mobilitat.
- Afavorir la conciliació personal i laboral dels treballadors i treballadores municipals.
- Reduir possibles incidències derivades de retards o impossibilitat d’arribar al lloc de treball.
Considerem que aquesta mesura, ja implementada amb èxit en altres situacions excepcionals, s’ajusta a criteris d’eficiència, prevenció i responsabilitat institucional.
Així mateix, recordem als responsables municipals, que el Ministeri de Treball, govern central, va enviar ahir dimarts, a les Delegacions de Govern afectades una recomanació per a la utilització del treball a distància, teletreball, per afavorir la seguretat de les persones treballadores, reduir els desplaçaments innecessaris i contribuir al normal desenvolupament dels serveis i activitats econòmiques durant la celebració dels actes previstos.
Per tot això, instem l’Ajuntament a adoptar amb urgència les disposicions necessàries per habilitar el teletreball durant els dies afectats per les restriccions de mobilitat, assegurant-ne l’aplicació amb criteris clars i equitatius.
La Intersindical resta a disposició per col·laborar en la definició i seguiment d’aquestes mesures.
Intersindical
https://intersindical-lh.blogspot.com/
Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat
Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada