Aquest 1 de maig posem el focus en la bretxa creixent que fractura la nostra societat: una pèrdua sostinguda de poder adquisitiu que no és fruit de l'atzar, sinó d'una transferència neta de riquesa des de les rendes del treball cap a les rendes del capital.
Mentre la productivitat de la classe treballadora ha continuat creixent gràcies a l'esforç i la tecnificació, els salaris s'han mantingut estancats o amb increments insuficients.
Aquest desequilibri evidencia que els guanys generats per l'activitat econòmica es queden en els marges empresarials i no retornen a qui els produeix, fet que empobreix sistemàticament la majoria social.
Aquesta asfíxia econòmica es veu agreujada per una crisi de l'habitatge sense precedents, en què l'augment descontrolat del preu del lloguer s'ha convertit en un mecanisme d'extracció directa de les nostres nòmines. Avui dia, una part desproporcionada del sou es destina simplement a mantenir un sostre, fet que transfereix el fruit del nostre treball a mans de rendistes i fons especulatius.
Ho vivim en el dia a dia dels nostres serveis a la ciutat: no superarem aquesta fractura social sense serveis públics de qualitat i una redistribució efectiva de la riquesa. La vocació i la dedicació de la plantilla de l'Ajuntament no basten per revertir aquesta situació. Calen polítiques valentes i cal millorar les nostres condicions laborals, més i millor gestió i planificació, i unes plantilles amb dotacions d'acord amb les demandes de la població.
Aturem l'espoli de la classe treballadora catalana.
Pel pa, la terra i la llibertat.
Mobilitza't amb La Intersindical.
Barcelona: 11.30h pl. de Tetuan.
Intersindical
https://intersindical-lh.blogspot.com/
Riera de la Creu, 37 08901 l'Hospitalet de Llobregat
Tels.: 5839 i 5840 / Whatsapp: 697406766 i 697407765 / intersindical@l-h.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada